Kesayangan Mama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers

PLEASE TAKE NOTE!!!

POSTAGE: MONDAY & THURSDAY

ORDER: TEXT/WHATSAPP

017-5267164

Friday, October 22, 2010

Teringin

Assalammualaikum w.b.t


Adehhh  mama teringin betol la nak makan laksa. Pecaya atau tidak mama dah tak makan laksa hampir 5 bulan tau..Sejak melahirkan Amanie sampai la sekarang ni, tak penah sentuh langsung laksa. Mak tak bagi mama makan lagi, katanya laksa tu sejuk takut nanti mama sakit urat.huhuhu..susah benarnya bila kita dah melahirkan anak ni. Macam-macam nak kena jaga. Dari segi luaran juga dalaman yer. kalau tak jaga diri sendiri yang merana. Ambik la habuan...

Disebabkan mama tak leh makan laksa, aidilfitri baru-baru ni, terpaksa mama warning kat mak, JANGAN BUAT LAKSA..(saja letak tulisan warna merah menggambarkan penegasan:) huhuhu..Lazimnya tiap-tiap kali hari raya mak mesti buat laksa. memang tak pernah miss la. Nasib la mak prihatin ngan mama..sayang mak banyakkkkk laaa.

Masa jamuan hari raya lepas, BS Amanie duduk sebelah mama. Tapi bukan itu yang menjadi cerita utama. Cerita utamanya, BS Amanie makan laksa. Ya allah, bauuunyeee buat mama tergoda. Tak tahannyer. Bukan bau BS yer tapi bau laksa.. Menggugat keimanan mama. Sabar...sabar....Mak kata sekurang-kurangnya harus pantang makan laksa sampai setahun.. Awat lama sangat naaaa...

Haaa satu lagi benda yang mak kata perlu pantang.Yang ni jugakk



Ayaq nyok muda...wallllahhhh....sedap kan..sejuk ja tekak eh bila minumnya. Mak kata perlu pantang minum air ni sampai la mengandung lagi. Lama tu naaa..tapi kalau tahun depan termengandung lagi leh la ceq minum naa..hahaha...Benda yang ceq suka la yang perlu pantang yerr. Nasib badan..

2 Bisikan Asmara (::

~dARlee zURiS~ said...

mama zuris pun tak kasi mkn laksa sampai setahun.mmg menduga kesabaran tol.favourite tu.huhuu.
tp air kelapa takde lak mama tak kasi minum.bantai je lah.hehee

syaida said...

zuris, dugaan betol kan..ikut hati macam nak bantai semua ja.hihi..tapi takut laa..huhu