Kesayangan Mama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers

PLEASE TAKE NOTE!!!

POSTAGE: MONDAY & THURSDAY

ORDER: TEXT/WHATSAPP

017-5267164

Monday, September 27, 2010

Bila Ia Berguguran

Assalammualaikum w.b.t

Sebelum mama mengandungkan Amanie, rambut mama selalu ja gugur. Sekali gugur tu banyak. Kalau sikat ja mesti gugur. Paling teruk sekali masa mama baru pas mandi.Mak mama kata mungkin sebab panas ubat. Ye masa tu mama dalam proses rawatan untuk mendapatkan Amanie. Mama banyak makan ubat yang dibekalkan oleh doctor yang merawat.

Lepas mama melahirkan Amanie, kurang sket keguguran rambut mama ni. Hilang sikit kebimbangan mama. Tapi sejak akhir-akhir ni, rambut mama keguguran lagi. Asal sikat ja gugur, merata-rata tempat ada rambut mama. Aduh, macam mana mama nak buat yer. Kena tukar syampo kot. Tapi kan, orang tua-tua ada cakap kalau anak kecil mula menyembur-nyembur air liur akan menyebabkan rambut mamanya gugur. Benarkah? Mitos atau fakta? Entah la, tapi yang nyata sekarang ni, Amanie memang dah pandai dok menyembur-nyembur air liur. Aduiii, botak la mama sayang..huhu

Ni sekali sikat, kalau berkali2 cuba bayangkan..ouchh;(

4 Bisikan Asmara (::

Khumaera Ismail said...

smlm tgk kt tv, keguguran normal 50-100helai rambut sehari..

syaida said...

khumaera: yeker, maksudnya normal la eh.aduh mama isau betol la, merata2 ada rambut mama,kat bantal,kat tilam,kat lantai.hukhuk

Khumaera Ismail said...

samela..sy pun risau..wlpun normal, kena jg jgk rambut tu..contohnye pkai syampo utk kuatkn rambut..

mr.zoul - mrs.zoul + baby zara said...

Rambut Gugur??....
sama ler gan wife aku..nnt dier akan ok balik...klu susah sgt..

iklan syampu jakie chan...:-pakai ler syampu bawang..hahhaha