Lilypie Second Birthday tickers

Kesayangan Mama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

PLEASE TAKE NOTE!!!

POSTAGE: EVERYDAY

ORDER: TEXT/WHATSAPP

017-5267164

Monday, April 01, 2013

Info Halal Status Produk Aurawhite


Info Halal : Satatus Produk Aurawhite
1.Logo Halal2.Logo GMP (Good Manufacturing Practice) Certificate3.LOgo HACCP (Hazard Analysis & Critical Control Points) Certificate4.Logo Buatan Malaysia (menggunakan Japan Bio Technology)5.Logo Persatuan Pengguna Islam

Isi Kandungan / Ingredients Aura WhiteHydrolyzed tilipia collagen peptideProduk kologen yang dihasilkan daripada kulit ikan tilapia boleh digunakan untuk produk kecantikan dan kesihatan. Kepentingan kologen untuk badan yang berfungsi untuk memelihara kecantikan kulit, mempercepatkan penyembuhan luka serta membantu memulihkan kekenyalan otot dan masalah sendi

L-GlutathioneKulit adalah organ terbesar dari tubuh dan merupakan garisan pertahanan pertama bagi melawan penyakit. Tidak seperti organ lain, kulit kita mengelilingi dan melinguingi kita. Ketika berlakunya sesuatu yang tidak baik, hasilnya kan jelas terlihat. Kulit secara berterusan akan dipengaruhi oleh keadaan dalaman dan persekitaran. Penuaan dan penyakit kulit boleh menyebabkan pelbagai tanda dan gejala terhadap kulit termasuk kekeringan, kehilangan daya ketahanan dan KEGELAPAN.Glutathione-protein kecil yang terdiri dari 3 asid amino yang disebut sistein, asam glutamat dan glisin. Biasanya dihasilkan oleh tubuh sebagai tindak balas terhadap persekitaran seperti pencemaran iaitu udara yang kita bernafas, air yang kita minum, bahan kimia & racun perosak dalam makanan yang kita makan yang menyebabkan kerosakkan pada sell-sel dan sistem badan. Apabila semakin banyak terkena pencemaran, semakin cepat tubuh akan menggunakan glutathione. Tanpa perlindungan glutathione, sel-sel akan mati pada kadar yang lebih cepat, membuatkan orang yang kelihatan berusia lebih cepat dan menempatkan mereka pada risiko penyakit yang disebabkan toksin termasuk kanser.Glutathione juga sering disebut sebagai MASTER ANTIOXIDANT di dalam tubuh. Ia juga sebagai anti-penuaan dan untuk pencerahan kulit. Pengambilan glutathione dengan cara berterusan akan membuatkan kulit semakin putih dan cerah. Ia juga akan membuatkan anda kelihatan 5 hingga 10 tahun lebih muda dari usia sebenar. L-Glutathione di kenali di Asia sebagai pil pemutih, pil peluntur, pil pencerah dan menjadi semakin popular kerana ia berupaya untuk mencerah dan mencantikkan kulit serta membantu meningkatkan tahap kesihatan.Memutihkan kulit(membantu memuthkan kulit wajah dan badan dengan penukaran melanin (gelap/coklat/kuning pigmentasi) untuk phaeomelanin (pigmentasi kulit putih kemerahan)Mengandungi L-Glutathione dan L-Cystein yang berfungsi sebagai agen pencerah pigmentasi dan menggalakkan pembentukan melanin kulit yang cerahMembuat kulit anda mulus, segar dan berseriMembantu meningkatkan kekuatan dan ketahanan serta meningkatkan tahap kesihatanUntuk mengubati banyak penyakit paru-paru termasuk asma, bronkitis kronik dan emfisemaMenjaga fungsi kekebalan dan pertahanan tubuh yang optimum dan menyediakan anti-tumormelawan pengoksidaan lemak yang beredar dalam aliran darah, termasuk kolestrolMemperlambatkan proses pembentukan plak dalam arteri-penyebab untuk sebahagian besar penyakit jantung dan strokeMemadam jerawat dan bekas jerawat

Hyaluronic Acid
Acid ini dijumpai secara semulajadi di dalam semua organisma hidup dan berbentul gel yang wujud diantara sel dan tisu yang bersambung. Ia bersifat sebagai kusyen kepada sendi dan saraf bagi mengelakkan degenerasi sel. Ia berupaya melembapkan kulit, rambut dan membasahkan mata. Apabila usia semakin meningkat, tubuh semakin kurang menghasilkan asid hyaluronic menyebabkan kulit dan sel tubuh kehilangan kelembapan dan elastisiti. Ini mengakibatkan kedutan, mata yang kering, rambut nipis dan pengurangan tulang rawan.

Vitamin c
Vitamin C juga dikenali sebagai Ascorbic Acid merupakan vitamin yang larut air amat diperlukan kerana ia tidak dapat dibina secara semulajadi oleh tubuh badan manusia. Oleh yang demikian ianya perlu diambil secara pemakanan atau suntikan. Kekurfangan vitamin C boleh menyebabkan penyakit Scurvic iaitu melemahkan muscle,gusi berdarah,kehilangan gigi,kulit berdarah dan juga mudah keletihan dan depress. Malah kekurangan vitamin c dalam tubuh badan juga akan mengakibatkan luka lambat sembuh.

Fungsi Vitamin C1.Membantu tubuh badan menghasilkan kolagen iaitu struktur utama dalam saluran darah, gigi, gusi, rambut, kulit , tendon dan ligament.2.Vitamin C penting untuk mengawal level nitric oxide iaitu bahan kimia semulajadi yang membantu dalam mencegah pengerasan saluran darah oleh itu membantu mencegah penyakit darah tinggi,sakit jantung ,stroke (angin ahmar),kerosakan buah pinggang dan sebagainya.3.Mencegah penyakit barah kerana fungsinya sebagai antioksida yang meneutralkan radikal bebas dan mencegah kerosakan sel-sel badan.4.Membantu detoksifikasi bahan pencemar di dalam tubuh badan seperti (plumbum dan raksa)5. Membantu metabolisme kolesterol di dalam badan justeru mengelakan penyakit batu karang pada hempedu dan mengurangkan kolesterol dalam darah.6.Mengurangkan tahap penyakit (severity) demam, batuk dan selsema7. Membantu dalam penyerapan zat besi yang diperlukan oleh badan untuk pembentukan darah, brains development , kontrol aktiviti otot.jika kurang nya zat besi memberi kesan kepada immune sistem badan kerana T-cell yang diperlukan untuk antibodi berkurang.

Tomato Stem Cell
Tomato kaya dengan zat besi, serat serta vitamin A dan C yang diperlukan untuk mengekalkan kecergasan badan. Ia juga mengandungi fruktosa, glukosa, asid folik, potasium, kalsium dan mineral garam.Tomato stem cell berkesan untuk mengecilkan liang roma, mengurangkan masalah jerawat dan merawat penyakit kulit. Elemen penyejuk juga mampu menyejukkan kulit yang kasar, astringen untuk menghapuskan minyak berlebihan, dan vitamin A dan C untuk mencerahkan kulit kusam dan mengembalikan keremajaan kulit.

Apple Stem Cell
Apple Stem Cell berkesan menjadikan seseorang individu itu kembali merasai nikmat keremajaan dan menggalakkan pertumbuhan sel kulit dan membaiki epidermis iaitu lapisan luar kulit selain membentuk pigmen kulit.Apple stem cell ini juga berupaya memulihkan sistem kardiovaskular, risiko penyakit jantung, strok dan kolestrol tinggi serta mengawal diabetis,meningkatkan sistem imunisasi badan serta melegakan penyakit sendi.Apple stem cell mampu memberi kesan positif kepada manusia kerana ia berupayamemperbaiki tisu dan sel dalam badan disamping menggalakkan penghasilan sel baru. Ia juga boleh membantu melindungi sel induk kulit manusia daripada unsur yang boleh merosakkan kulit seperti sinaran ultra ungu (UV).Ini kerana, menurut hasil kajian epal bukan sahaja dianggap sebagai bahan antioksida malah ia juga mampu mencegah penyakit barah. Secara tidak langsung ia boleh menghalang sel dalam badan daripada mengalami kerosakan dan mematikan bahan radikal bebas yang berbahaya.Buah epal juga mengandungi elemen kesihatan ohytonutrient yang boleh melambatkan proses pengoksidaan kolestrol yang tidak baik iaitu satu proses yang berperanan dalam pertumbuhan penyakit jantung.Selain itu, buah epal turut memiliki khasiat tersendiri yang bertindak mencantikkan kulit, sekaligus mengatasi masalah penuaan. Ia juga mengandungi kandungan vitamin C yang tinggi dan berupaya menggalakkan pembentukan gigi, tulang, tisu bawah kulit dan rawan yang sihat. Apple stem cell sememangnya berkesan mengembalikan keremajaan kulit dan menggalakkan pertumbuhan sel premium kulit yang menjadi sumber utama untuk membaiki epidermis iaitu lapisan luar disamping menggalakkan pembentukan pigmen kulit.

Roselle Stem Cell
KHASIAT ROSELLE- Membantu proses pencernaan, meningkatkan kelenjar usus dan berfungsi sbg tonik.- Memperlancar peredaran darah.- Mengubati luka luar dan dalam.- Mengubati penyakit kulit, menghaluskan kulit dan memperlambat penuaan, menyebabkan wajah nampak muda dan berseri.- Sbg diuretic, penurun suhu dan pereda rasa nyeri (penenang alami.)- Bersifat detoksifikasi, membuang racun.- Mempunyai efek anti kejang otot.- Memiliki zat anti bakteria dan anti virus.- Membunuh bakteria penyebab TBC.- Memiliki zat anti kejang saluran pernafasan- Mencegah peradangan pada saluran kencing dan pembentukan batu karang.- Mencegah penyakit jantung.- Mengatasi masalah selsema, batuk, dan demam.- Mengubati asma dan alergi.- Mengubati insomnia.- Menormalkan kadar gula darah, tekanan darah, kolestrol, dan asam urat.- Mengatasi penyakit kardiovaskular/darah tinggi.- Vitamin C dan serat yang tinggi yang terdapat dalam rozel mampu bertindak sebagai anti oksidan dan sebagai anti kanser.- Meningkatkan stamina dan daya tahan tubuh- Menyihatkan mata- Menyeimbangkan berat badan.- Mengurangi panas dalam .- Menurunkan tingkat penggumpalan lemak di hati.- Mengubati pening kepala/migraine.- Membantu memulihkan dari ketergantungan ubat dan alkohol.- Menghilangkan sakit sakit di badan.- Membantu mencerdaskan otak pada anak-anak kerana mengandungi Omega 3 dan DHA- Dapat mengurangi risiko osteoporosis.- Mengobati sakit tenggorokan dan sawan.- Mengatasi masalah stress/tekanan.

Maqui Berry
KHASIAT MAQUI BERRY( Buah berri yang mengandungi antioksidan paling tinggi)1. Beri / Buah yang mengandungi antioksidan yang tertinggi di seluruh dunia.2. Menurunkan berat badan.3. Meninggatkan kekuatan dan daya ketahanan.4. Menyokong kesihatan penuaan.5. Meneutralkan radikal bebas.6. Sumber vitamin C, kalsium, besi dan kalium yang bagus.7. Menambahkan paras tenaga.8. Aktiviti anti-radang.9. Melindungi LDL daripada pengoksidaan.10. Menguatkan tulang dan sendi.11. Memutihkan kulit dan melindungi kulit daripada sinaran matahari.12. Mengurangkan tahap kolesterol buruk (LDL)13. Menyokong kesihatan saluran darah jantung

Strawberry
KHASIAT STRAWBERRYStrawberry mampu mengurangkan kadar kolestrol.Strawberry dapat membantu mematikan sel kanser.Strawberry dapat mengurangkan gejala strok.Strawberry mengandungi zat anti alergi dan anti radang.Konsentrasi tujuh zat antioksidan yang ada pada buah strawberry lebih tinggi dibandingkan buah atau sayuran lain, sehingga strawberry merupakan buah yang efektif untuk mencegah proses pengoksidaa pada tubuh (pengoksidaan ialah hancurnya jaringan tubuh karena radikal bebas. Oksida juga menyebabkan pada proses penuaan).Strawberry yang kaya vitamin C sangat bermanfaat bagi pertumbuhan anak.Strawberry mengandungi sedikit gula juga dan sesuai untuk diet bagi pengidap penyakit diabetes.Strawberry yang dimakan teratur dapat menghaluskan kulit dan membuat warna kulit kelihatan lebih cerah dan bersih. Khasiat sampingan dapat melambatkan proses penuaan.Strawberry dapat memutihkan atau membersihkan permukaan gigi.Strawberry dapat merawat radang sendi.Daun strawberry juga berkhasiat karena memiliki zat astringent. Tiga hingga empat cangkir air hasil rebusan daun strawberry setiap hari, dapat menghentikan serangan diare.Keperluan vitamin C bagi orang dewasa setiap hari hanya dengan makan 8 buah strawberry (98 mg). Keperluan serat juga sekaligus dapat dipenuhi.

Billberry
Mempunyai hubungan rapat dengan blueberry dan ia terkenal dengan daya memperkuatkan kapilari-kapilari mata. Buah Bilberry melambatkan proses kemunduran macular berkaitan dengan usia, rabun malam dan gangguan mata yang berkaitan dengan diabetes.Buah Bilberry mempunyai daya penyembuhan dan kesan pemulihan untuk pelbagai penyakit antaranya ialah:Tekanan darah tinggiMenentang inftamasiPembentukan kolagenGlaukoma (penyakit mata yang beransur-ansur buta)Sendi menjadi bengkakKetiadaan haid secara abnormalMemperkuatkan kapilariPencegahan / rawatan artristis reumatik

Papaya
Kulit licin dan putih dan juga dapat elakkan sembelit.

LemonSweet TurnipMixed Berries

0 Bisikan Asmara (::