Kesayangan Mama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers

PLEASE TAKE NOTE!!!

POSTAGE: MONDAY & THURSDAY

ORDER: TEXT/WHATSAPP

017-5267164

Monday, March 18, 2013

Kehidupan Kini

Assalammualaikum w.b.t

Sejak dianugerahkan dua orang puteri yang comel, kehidupanku kini semakin berubah. Berubah dari segi tanggungjawab dan masa. Tanggungjawab kini semakin berat kerana perlu menjaga, mendidik memberi kasih sayang kepada dua orang insan yang bergelar anak..Opppsss 3 kot..termasuk seorang insan yang bergelar suami:) kalau dulu aku hanya perlu fokus pada anak sulungku Nur Aimey Amanie tetapi kini perhatian itu perlu juga diberikan kepada anak kedua aku Nur Aimey Arissa..

mama dengan shawl ala2 najwa kamilia@sehangat asmara la sangat..muahahaha

Jujurnya, kadang-kadang terlepas pandang juga kepada Amanie disebabkan terlalu menjaga Arissa yang masih kecil...Ada sesetengah tanggungjawab suami yang tolong uruskan buat Amanie..Sampaikan ada satu hari Amanie merajuk..huhuhu..kecik2 pun dah pandai merajuk dengan mama yer sayang..Seperti biasa selepas balik dari kerja aku akan terus pegi ambil anak2 di umah pengasuh mereka. Sunyi rumah tanpa mereka..Nak dijadikan cerita Amanie tak mau ikut aku balik..Puas pujuk macam2 tak mau jugak...keadaan ini berlarutan hampir seminggu rasanya..Nak ajak balik rumah puas paksa..Dan pada suatu malam, ketika ini suami tak ada di rumah keluar dengan kawan-kawannya. Arissa dah tidur..Aku dan Amanie masih belum tidur. Kami baring-baring nonton tv sambil borak-borak..Amanie baring disebelahku.

Mama: Awat kakak tak mau balik umah mama?kakak tak sayang mama eh...(saja je menduga..heheh)
Amanie: mama niiii....
Mama: Abis pasai pa kakak tak mau balik umah bila mama p amik kakak kat umah ummi tadi
Amanie: Mama sayang adik jaaa (kata amanie sambil tarik tanganku ke dadanya)
Mama: Mama sayang adik, mama sayang kakak..dua-dua mama sayang ok...(terus peluk Amanie.menitis juga la air mata..huhu...sebak)

Huhuhu..rupanya anakku Amanie terasa tersisih...Maafkan mama sayang...mama janji mama akan berusaha menjadi mama terbaik buat Amanie dan Arissa.Dua-dua mama sayang tau...tiada kurang tiada lebih..dua-dua sama..tanpa Amanie dan Arissa hidup mama dan papa sunyi dan kosong...Mama bersyukur dengan kehadiran kalian berdua dalam kehidupan mama.



Amanieku yang semakin membesar...sudah pandai erti kasih sayang. Sudah pandai merajuk dengan mama..Selepas dari malam itu.Sedaya upaya aku mencuba menjadi mama terbaik untuk anak-anakku. dan Alhamdulillah...Amanie sekarang senang ja ikut aku balik rumah bila aku ambik mereka di rumah pengasuh..



 Arissaku yang masih kecil dan tidak mengerti apa-apa lagi...Yang tahu hanya menangis bila lapar atau perut kembung..hehehe...


0 Bisikan Asmara (::