Lilypie Second Birthday tickers

Kesayangan Mama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

PLEASE TAKE NOTE!!!

POSTAGE: EVERYDAY

ORDER: TEXT/WHATSAPP

017-5267164
Showing posts with label Life. Show all posts
Showing posts with label Life. Show all posts

Monday, March 18, 2013

Kehidupan Kini

Assalammualaikum w.b.t

Sejak dianugerahkan dua orang puteri yang comel, kehidupanku kini semakin berubah. Berubah dari segi tanggungjawab dan masa. Tanggungjawab kini semakin berat kerana perlu menjaga, mendidik memberi kasih sayang kepada dua orang insan yang bergelar anak..Opppsss 3 kot..termasuk seorang insan yang bergelar suami:) kalau dulu aku hanya perlu fokus pada anak sulungku Nur Aimey Amanie tetapi kini perhatian itu perlu juga diberikan kepada anak kedua aku Nur Aimey Arissa..

mama dengan shawl ala2 najwa kamilia@sehangat asmara la sangat..muahahaha

Jujurnya, kadang-kadang terlepas pandang juga kepada Amanie disebabkan terlalu menjaga Arissa yang masih kecil...Ada sesetengah tanggungjawab suami yang tolong uruskan buat Amanie..Sampaikan ada satu hari Amanie merajuk..huhuhu..kecik2 pun dah pandai merajuk dengan mama yer sayang..Seperti biasa selepas balik dari kerja aku akan terus pegi ambil anak2 di umah pengasuh mereka. Sunyi rumah tanpa mereka..Nak dijadikan cerita Amanie tak mau ikut aku balik..Puas pujuk macam2 tak mau jugak...keadaan ini berlarutan hampir seminggu rasanya..Nak ajak balik rumah puas paksa..Dan pada suatu malam, ketika ini suami tak ada di rumah keluar dengan kawan-kawannya. Arissa dah tidur..Aku dan Amanie masih belum tidur. Kami baring-baring nonton tv sambil borak-borak..Amanie baring disebelahku.

Mama: Awat kakak tak mau balik umah mama?kakak tak sayang mama eh...(saja je menduga..heheh)
Amanie: mama niiii....
Mama: Abis pasai pa kakak tak mau balik umah bila mama p amik kakak kat umah ummi tadi
Amanie: Mama sayang adik jaaa (kata amanie sambil tarik tanganku ke dadanya)
Mama: Mama sayang adik, mama sayang kakak..dua-dua mama sayang ok...(terus peluk Amanie.menitis juga la air mata..huhu...sebak)

Huhuhu..rupanya anakku Amanie terasa tersisih...Maafkan mama sayang...mama janji mama akan berusaha menjadi mama terbaik buat Amanie dan Arissa.Dua-dua mama sayang tau...tiada kurang tiada lebih..dua-dua sama..tanpa Amanie dan Arissa hidup mama dan papa sunyi dan kosong...Mama bersyukur dengan kehadiran kalian berdua dalam kehidupan mama.



Amanieku yang semakin membesar...sudah pandai erti kasih sayang. Sudah pandai merajuk dengan mama..Selepas dari malam itu.Sedaya upaya aku mencuba menjadi mama terbaik untuk anak-anakku. dan Alhamdulillah...Amanie sekarang senang ja ikut aku balik rumah bila aku ambik mereka di rumah pengasuh..



 Arissaku yang masih kecil dan tidak mengerti apa-apa lagi...Yang tahu hanya menangis bila lapar atau perut kembung..hehehe...


Wednesday, January 30, 2013

Pengalaman Bersalin Anak ke-2

Assalammualaikum w.b.t

19 Oktober 2012 - Jumaat
Hari ni last day aku keja. Masa ni kandungan aku dah masuk 37 minggu.Abang pulak dah enam hari start kursusnya di port Dickson. Tinggallah aku berdua dengan anak sulungku Amanie. Sejujurnya, masa ni aku memang dah tak berapa cergas lagi dah yelah perut kan dah membesar bagai johan dengan Amanie yang lasak lagi. Sebenarnya abang nak tolak kursus tu tapi aku yang tak bagi sebabnya dah selalu2 sangat dah tolak kan..buat jelah bukannya lama sangat pun sebulan ja.huhuhu..Tapi dalam hati tu berdoa harap sangat bila masa aku nak besalin nanti abang dapat lah temankan aku.huhuhu..Tiap kali solat pasti aku mohon agar dapat bersalin di sisi abang. Hari ni adiku siti datang ke umah aku..Planningnye esok hari aku ikut dia balik kampung, bersalin kat kampung senang ramai ahli keluarga di sana.Abang call bagitau dia balik harini. Cuti weekend ja pun. Aku tak bagi di balik baru seminggu ja p dah nak balik tapi abang tetap nak balik. dan abang sampai rumah dalam pukul 2 pagi kalau tak silap aku lah..

20 Oktober 2012 - Sabtu
Pukul 4 pagi, perut aku rasa semacam ja. Perut mengeras, dan rasa macam senggugut then kerap buang air besar.hahaha..dari pengalaman yang lepas macam ni jugak rasanya. Perut mengeras, sakit pastu okey. Then jadi balik macam tu. Tidur memang tak lena dah. Aku kejutkan abang nak ajak dia p hospital. boleh abang kata tunggu pukul 7 pagi boleh tak..huhu...yelah aku faham abang kan baru je sampai pukul 2 tadi semestinya dia mengantuk. jadi, aku paksa diri aku tido dulu tapi xdapat lak nak lelap. Terus aku bangun, mandi dan siap2 barang keperluan untuk dibawa ke hospital dan juga barang2 Amanie. Mana la tahu kan nanti p hospital aku kena admit ke kan.maklumlah kandungan aku pun dah cukup-cukup masa dia dah orang kata. Aku siap basuh baju kotor abang lagi. Sambil2 buat keja tu dalam hati dok berdebar2 takkan arini kot aku nak bersalin. Tapi andai kata harini aku bersyukur sangat sebab doa aku dimakbulkan agar aku bersalin di sisi suamiku.Terima kasih Ya Allah.

7.00 Pagi.
Abang bangun dan siap2 untuk bawa aku ke hospital. Amanie pun terjaga sekali. Dia nangis-nangis nak ikut. Kesian dia.Aku tinggalkan Amanie dengan adikku. Masa ni belum ada apa2 tanda untuk bersalin pun. Yang ada cuma tanda mengeras n sakit macam senggugut tu ja.itu sakit contraction kan. Sakitnye belum kuat sebab aku masih mampu tersenyum.hehhe. Sampai di hospital  lebih kurang 7.30 pagi macam tu terus p bilik check- up. Aku belum sarapan ingat lepas check-up baru nak p minum ngan abang. Doktor check katanya jalan dah buka 3.5cm dan automatik aku kena admit. Boleh lagi aku mintak kat doktor tak mau admit kat hospital penang sebab aku nak balik bersalin di alor star. doktor tak mau lepas kan aku katanya ni kelahiran anak kedua biasanya lebih cepat dari kelahiran ank sulung. Aku dengar juga apa yang doktor advise kalau tak mampus aku.hahaha...masa doktor dok check aku tu abang tunggu aku kat luar.Selesai ja doktor check dan nurse nak hantar aku ke wad aku keluar tengok abang tak de..hanset bagi abang pegang. Aduhh macam mana aku nak bagitau abang yang aku kena admit ni. Nurse suruh aku tukar baju.

8.45 Pagi
Aku dah siap tukar pakai baju hospital. Nurse suruh aku p baring kat 1 satu katil tu nak check contraction. Masa p tukar baju tu nampak abang kat kantin dok minum nak call hanset ada kat abang. lepas check contraction aku minta pada sister nak turun bawah sekejap nak jumpa abang. Mulanya sister tak izinkan tapi setelah dipujuk rayu olehku akhirnya dia izinkan.Sakit contraction masa ni makin kerap tapi aku masih mampu bertahan.Jumpa abang bagitau abang yang aku admit dan doktor bagitau bila-bila masa saja aku boleh bersalin.Abang bawak barang aku ke atas wad.

9.30 Pagi
Masa dok sembang-sembang ngan abang tiba-tiba aku rasa macam air turun. Turun air bercampur darah. Abang pegi bagitau nurse. Kemudian nurse dan doktor datang. Doktor check jalan dan katanya dah 4cm dan aku perlu segera dihantar ke Labour Room(LR). Masa ni sakit contraction masih sama seperti tadi. Aku masih relax macam tak ada apa2. Nurse call nurse di LR suruh siap2kan bilik untuk aku.10.15 pagi baru aku boleh turun ke LR. Abang bagitau aku dia nak keluar pegi beli top up nanti dia datang balik. Aku minta abang cepat2 sket sebab aku takut nak ke LR tanpa abang di sisi

10.15 Pagi
Nurse dah tolak aku pegi LR. Abang ikut sekali. Tapi bila sampai di LR nurse minta abang tunggu kat luar dulu nanti baru diorang panggil masuk.Masa ni sakit contraction aku dah mula kuat dan sangat kerap.Sakit sangat.Doktor lepas sorang-sorang dok mai ambil keterangan dari aku. Tanya macam-macam.Dah la aku sakit sabarr je lah..Dalam dok menahan sakit tu aku nampak abang masuk. Abang tanya nak makan apa-apa tak memandangkan aku belum makan apa-apa lagi. Aku tak nak lah dok tahan sakit mana ada selera nak makan. Bila doktor pasang drip sakit semakin kuat.Then,Datang doktor pakar tanya aku nak ambil ubat tahan sakit ke tak. terus aku kata nakkkkk sebab sakit sangat tak tahan dah. cakap banyak pun tak mau dah.huhuhu...Aku suruh abang tanya doktor kenapa tak bagi2 lagi ubat tahan sakit tu aku dah tak tahan betol dah ni..Doktor pun masuk dalam LR dan bagitau carta jantung anakku tak begitu baik jadi doktor tak dapat nak bagi ubat tahan sakit tu sebab takut effect ke anak. Diorang nak tunggu jantung anak okey baru boleh bagi ubat tu.huhuhu....Nampaknya kali ni pun aku tak ambil ubat penahan sakit. Dalam hati berdoa agar anakku selamat.Sekali lagi doktor check jalan dan dah buka 7cm.

11.00 Pagi
Sakit makin kuat dan terasa seperti mau push. Nurse yang ada dalam bilik ni tak bagi aku push lagi katanya lambat lagi.Tapi aku tetap push juga bukan tak mau ikut cakap tapi secara automatik bila sakit kuat tu datang terus rasa nak push. Doktor check sekali lagi dan katanya dah cukup. terus diorang ramai-ramai dok pulun bagi semangat pada aku untuk hantar anakku itu.Abang pun sama dok bagi semangat. Punya la riuh rendah dalam bilik tu, rasanya suara nurse-nurse dan doktor lagi kuat dari suara aku yang sakit ni kot.huhuhu..Banyak kali aku try push tapi anak tetap tak keluar. Doktor dan nurse, juga abang terus bagi semangat padaku, mereka kata dah nampak kepala anak tapi aku dah tak larat. Lastly, doktor ambik keputusan untuk guna bantuan vacum sebab anak dah terlalu lama sangat dah kat dalam isau anak lemas memandangkan air ketuban dah turun lama dah.Masa ni doktor dah minta abang tunggu diluar.huhuhu...

11.43 Pagi
Setelah bertungkus lumus(betol ke ayat ni eh)hehehe...akhirnya alhamdulillah anakku selamat dilahirkan kedunia ini. Semasa anakku keluar tiada tanggisan yang kedengaran. Doktor bertungkus lumus memberi rawatan kepada anakku.Allahhuakhbar  semoga anakku selamat hendaknya.Doktor pakar kanak-kanak dihubungi untuk memberi rawatan kepada anakku. Aku melihat anakku di kejauhan. Kesiannya anakku. maafkan mama sayang kerana tak dapat cepat2 keluarkan mu dari rahim mama.huhuhu..sedihhh...Akhirnya anak kesayanganku menangis juga tapi perlahan je doktor tidak puas hati. Mereka bersihkan anakku dan terus bawa ke dadaku. kemudian doktor bagitau aku anakku perlu dihantar ke wad NICU untuk observe pernafasannya.huhuhu...setelah itu doktor mulakan sesi jahit menjahit plak.Bila selesai semua diorang bersihkan aku dan biarkan aku berehat di situ. Rasanya aku tertido

2.30 Petang
Terjaga dari tidur aku masih di dalam LR. Aku minta air kat nurse. Dahaga sangat..Nurse datang beri air milo, roti dan nasi untukku. Aku hanya minum air dan makan roti.Dok tertunggu-tunggu mana abang ni.Lama jugak aku kat LR.Bosan sangat tertidur lagi.hehhe

4.30 Petang
Nurse hantarkan aku ke wad. Abang tak de pun kat katil aku. mana abang p ni.sedih sebab kena dok sorang-sorang.Time ni dah time melawat. dekat pukul 5.00 petang macam tu nampak abang dan Amanie terus suka sangat.pengasuh Amanie pun datang jugak. Mak, adik, tok dan lang pun datang tengok aku. Mak bawak balik Amanie dulu ke kampung memandangkan aku dan anakku belum tahu bila boleh keluar.

9.30 Malam
Abang datang lagi kat aku. Abang bawak aku p tengok anak kami kat NICU. Jumpa doktor dan doktor bagitau yang anak kami okey tak de apa yang perlu dirisaukan.Mukin esok atau lusa dah boleh keluar.Alhamdulillah kepala anakku tak berbenjol akibat dari vacum.Abang bagitau aku abang sambung cuti lagi sampai ari selasa.

Inilah kisah pengalaman melahirkan puteri kedua kami yang diberi nama Nur Aimey Arissa Bt Wan Muhd Syakir. Cahaya Keberkatan dan juga kekuatan itulah maksud disebalik nama tersebut. Semoga anak ini sentiasa mendapat keberkatan dan kekuatan dalam dirinya untuk menjadi khalifah dibumi ini.semoga anak ini menjadi anak yang solehah buat mama dan papa.Aminnnn

Apa yang boleh aku rumuskan dari pengalaman ni, aku sangat2 bersyukur dan berterima kasih kepadamu ya Allah tuhan yang maha pengasih dan penyayang kerna doaku untuk melahirkan anak kami disisi suamiku termakbul. Syukur sangat.Aminnnn Ya Rabbala'laminn...

Terima kasih suami kerana sanggup bersusah senang dengan diriku..setia hujung nyawa:)


Friday, January 18, 2013

Alhamdulillah!!! Selamat Bersalin Anak Ke -2


Assalammualaikum semua….Rasanya dah lama saya x update blog.Perkembangan terbaru, kini saya dah ada 2 orang anak. Anak ke 2 saya pun perempuan juga. Alhamdulillah saya selmat melahirkan anak ke 2 ni pada 20 October 2013. Syukur semuanya berjalan dengan lancer. Dah lepas pantang pun siap dah naik keja dah..hehehe..kira aci la update cerita basi..huhu..Anak ke 2 ni saya dan suami sepakat namakan Nur Aimey Arissa…..

Berusia 3 hari

Arissa bersama kakak di usia 1 bulan

Thursday, June 23, 2011

Wedding Adikku Part 3 - Majlis Sebelah Pengantin Lelaki

Assalammualikum w.b.t

Biar gambar menceritakan segala-galanya..huhu...

Wedding Adikku Part 2 - Majlis Sebelah Pengantin Perempuan

Assalammualaikum w.b.t

Sabtu 4 Jun 2011

Bajet good2 ja kan dok buat entry part-part ni.hihihi.. Bukan apa supaya tak serabut mata melihat.. Boleh magrain ooo jika muntahkan segalanya sekaligus..kihkih.. Kalau yang tadi pasal akad nikah, yang ni pulak al kisahnya semasa majlis kat rumah kami pulak..Tarikh ni, punya la banyak kenduri. Tetamu yang datang tu rasanya dah pi pekena nasi minyak dah bapa buah rumah kenduri agaknya..hihihi..Hari ni best sangat sebab dapat jumpa kawan-kawan study dulu-dulu. Nak dijadikan cerita, sama-sama pengantin lelaki sampai dan bersiap sedia nak menjamu selera hujan turun mencurah-curah dengan lebatnya. Seolah-olah turut meraikan..hahaha.. Nasib la pengantin tak basah kuyup yer.. Maunyer hujan turun time berarak, tak lintang pukang pengantin perempuan lari meninggalkan pengantin lelaki..hahaha..Motif takut make up tanggal..haihhh apa yang aku mengarut ni...erm tapi sad la, gambar dengan family aku dan kawan-kawan aku belom siap lagi. Gambar yang aku nak pamerkan ni hasil snap dari kami-kami yang tak bertauliah dan hasil kidnap dari FB adik aku yang kawin ni la.kuikuikui...layan kan ajalah..

Kami yang interprame dulu dan nak jugak glomour...kihkih

My brother yang menyibuk ja








Ni baru gambar pengantin :)



And fovourite picture of the day... :)

                                                         ?????

                                                         ?????

                                                         ?????

                                                         ?????

                                                         ?????


Opppsss terlebih sudahhh..hihihikk
 

Wedding Adikku Part 1 - Akad Nikah

Assalammualaikum w.b.t

Tiga minggu dah pun berlalu. Baru hari ni gatal nak bercerita pasal kenduri hari tu..Alhamdulillah semuanya sudah selamat dan majlis berjalan dengan lancarnya. Entry kali ni biar gambar yang bercerita..

Jumaat 3 Jun 2011

Sesi membatalkan air sembahyang
Sempat lagi tu dok jeling kamera
Mertua vs menantu :)

Pengantin Perempuan

Friday, May 20, 2011

Pelik Ker?

Assalmmualaikum w.b.t


Hari ni genap anak mama setahun 9 hari. Anak mama tak boleh jalan lagi. Sekarang ni kalau kemana-mana then orang akan bertanya umur bapa dah anak u? Bila mama dah jawab terus orang yang bertanya tu menunjukkan muka yang pelik. Samapai mama pun macam kepelikkan juga. kenapa yer? Rupanya diorang pelik anak mama ni tak boleh berjalan lagi. Menurut diorang ada budak yang 9 bulan dah boleh berjalan. yeker? Biarlah anak orang tu boleh berjalan dulu. kenapa nak dibandingkan anak orang tu dengan anak mama kan. Esok-esok pasti anak mama ni pun boleh berjalan macam anak orang yang cepat berjalan tu. pelik sangat ke dalam umur Amanie sebegini dia belum boleh jalan? Setahu aku, perkembangan setiap kanak-kanak tak sama. Ada yang cepat perkembangan mereka dan ada juga yang lambat. Mengapa perlu dipertikaikan. kalau nak tahu, gigi Amanie pun baru tumbuh sebatang ja. Budak lain aku rasa mesti dah dekat nak penuh kot gigi diorang. Tengok tu rambut Amanie pun baru mula nak giat tumbuh. Apa-apa ja lah kan. Biarlah apa orang nak kata, apa tanggapan orang. Yang penting anak mama sihat. Itu sudah cukup, nanti-nanti pasti boleh bejalan, pasti gigi penuh mulut, pasti rambut penuh kepala. Apa nak heran sangat kan. Amanie tak pernah pelik di mata mama dan papa. itu sudah cukup..Mama & papa sayang Amanie sepenuh jiwa dan raga.

Wednesday, December 15, 2010

Driver Perempuan Yang Main Redahhh Jewww

Assalammualaikum w.b.t

Ni saja nak cakap pasal karenah driver perempuan. Mama tahu mama pun perempuan jugak ye. Tapi mama sangat tak suka dengan driver perempuan yang main redah je (untuk mereka yang berkenaan sahaja). Yang drive berhemah tu ok la kan. Alkisah, baru-baru ni mama nak pi keja. dok tengah-tengah drive tu, tiba-tiba ada satu kereta ni, kelam-kabut ja nak masuk jalan mama. Sama-sama bagi signal tu terus je redah nak masuk, boleyy? Hati mula la nak panas kan. Bukan panas sebab dia potong turn mama, tapi panas dengan sikap tu. Asal bagi signal terus nak masuk. kalau driver yang kat lane tu tak perasan cam mana. kan dah susah. Lagi panas, bila dah masuk tu, leh pulak slow-slow macam siput dah tu dok syok pulak main tekan-tekan break. Aduii bikin panassss pagi-pagi. Mama apa lagi, ada peluang leh potong ja, terus potong kereta tu.Siap toleh kiri lagi tengok siapakah gerangan si driver tu. Ermmm kalau drive macam tu, dari awal-awal lagi mama dah agak mesti perempuan. Dan sangkaan mama memang betul. Mama cukup risau kalau tengah drive ikut belakang kereta ataupun berada kat depan kereta yang drivernya adalah perempuan. kan risau apa, takut kalau-kalau mama terlanggar dia atau dia terlanggar mama.Tapi tak semua driver perempuan bersikap begitu ye. Huhuhu..

p/s : Pagi-pagi lagi dah potong mood..apakah? 

Friday, October 15, 2010

Nakal ye Bang???

Assalammualaikum w.b.t

Bagi yang dah berkahwin atau yang tengah hangat bercinta tu, partner korang nakal tak? Kalau tak, okey la kan. Selamat jiwa raga, batin tak terseksa. Tapi jika partner tu nakal, makan hati juga dibuatnya. Suami mama, nakal ke tak eh? Dah nama pun lelaki kan, dah tentu-tentu dia nakal. Ada mama kisah? Ermmm kisah jugak la dah nama pun isteri kan. Kalau tak kisah, rasanya mungkin dah lama kami tak bersama lagi.huhu.. Tak tahulah pasangan yang lain. Dulu mula-mula tu memang mama geram gila. Apa tak geramnya, asal nampak awek seksi meksi, mula la dok peeewit peewitt. Pastu dok sengih-sengih kat mama. hampehhh kann..kalau la mama yang buat perangai begitu, mula la perang dingin. adoiiiyaii.. Bila dah lama-lama tu, mama dah tak marah-marah macam dulu lagi dah. Sebab mama tahu papa suka-suka ja. Tapi kan, Mama beringat-ingat juga takut dari suka-suka terus tangkap cintan. opppsss nauzubillah...minta dijauhkan..Sapa la yang suka berkongsi kasih kan..sedangkan yang baru dok bercinta tu pun cemburu bila si dia bersama orang lain, inikan pula yang dah berkahwin. Bab tngok awex cantik sexsi meksi, yang tak cantik tp sexsi pun pulun tengok jugakkkk, memang mama xleh wat apa la. Memang takleh nak kontrol la papa bab tu. Memang dah fitrah lelaki kan. Ada ke lelaki yg tak pandang perempuan lain langsung ehhh???? Ada ke????
Ni la budak nakal tu....bwekkkkk

Thursday, September 02, 2010

Zakat Di Tahun 2010

Assalammualaikum w.b.t



Zakat Fitrah ialah zakat diri yang difardhukan ke atas setiap individu lelaki dan perempuan muslim yang berkemampuan dengan syarat-syarat yang ditetapkan.

Tahun ni, papa perlu bayar zakat fitrah untuk 3 orang la yer, untuk papa, mama dan Amanie sayang. Semalam papa dah pun bayar zakat fitrah buat kita semua. Kadar zakat tahun ni RM7 x3 = RM21 jer..Alhamdulillah dah settle dah bab2 yang wajib:) Sesapa yang belom bayar lagi tuh, cepat2 p bayar na...

Thursday, August 26, 2010

Ianya Lumrah..

Assalamualaikum w.b.t
Sejak dua menjak kebelakangan ni, suka sangat mama bercerita perihal anak dara kesayangan mama yang sorang ni *yg ke2, ke3, ke4..coming soon, muahaha*... Entah2 ada insan yg tersinggah di sini menyampah, mungkin berkata2, macamlah mama sorang je kat dunia ni yang ada anak. Jika ada, biarlah mereka. Asalkan mama senang hati, senang untuk berbicara mengenai harta dunia akhirat mama ni. Sudah lama mama mendambakan seorang insan yang bergelar anak dalam hidup mama. Lama mama tunggu, walau mama tahu ada lagi insan yang menunggu lebih lama dari mama. Sungguh kuat mereka menerima ujiaan-NYA. Penantian mama sudah berakhir, jadi biarlah mama mengabadikan segala kenangan mama bersama anak mama. Takkan pernah jemu walau sesaat.

Memang lumrah bagi insan yang bergelar manusia, akan suka bercerita mengenai sesuatu yang berkaitan dengan dirinya , yang dianggap "istimewa" dalam hidup mereka. Suatu ketika, di masa kita bujang dan mempunyai "pakwe/makwe", pastinya kita senang berbicara mengenai mereka. Berbicara tentang segalanya yang berkaitan dengan mereka. Tidak pernah jemukan malah suka sangat;) Setelah mendirikan rumahtangga, segala cerita bertukar pula mengenai memori2 indah bersama "suami/isteri" tercinta. Merakamkan segala kenangan yang diulit bersama. Apabila dianugerahi 'tanda/bukti' cinta,kasih,sayang antara pasangan2 ini...segala cerita bertukar lagi..kini mengenai anak2 comel kesayangan mereka pula...
Segala perihal ceritera kisah kita, tersangatlah mengikut arus perkembangan semasa kannn..hihihi;)

Wednesday, July 14, 2010

Kini Kembali vs kisah kami:)

Assalamualaikum w.b.t
Skang kembali ke dunia blog. 2 bulan tidak menjengah blog, terasa rindu. Alhamdulillah, skang aku dan suami dah pun bergelar mama dan papa. Our princes selamat dilahirkan pada 11 May 2010, jam 11.32pm di Hosp Penang. Kami sepakat menamakan puteri kami, Nur Aimey Amanie. aku, suami dan juga family aku sgt teruja dengan kehadiran Amanie. Amanie telah memberi kebahagiaan dan kegembiraan yang tak terhingga buat kami sekeluarga. Kehadirannya telah lama kami nantikan.. Semalam aku dah pun start bekerja. Terasa cepat masa berlalu. Amanie kutinggalkan di kampung untuk dijaga oleh mak. Berat hati untuk tinggalkan dia, tapi apakan daya aku x sampai hati nak hantar Amanie pada pengasuh di sini. Amanie dilahirkan tidak cukup bulan iaitu ketika kandungan aku 31wks. Kecik sgt Amanie masa tu, hanya 1.35kg je berat dia. Sbb tu aku ambik keputusan utk tinggalkan dia dibawah jagaan mak kat kg dulu. Insyallah bila Amanie dh besar sket, mama akan bawa Amanie tingal sama2 ngan mama n papa yer sayang. Rindu jgn cakap la. Malam2 mesti mama nangis, teringat kat Amanie. mama rindu nak menyusukan Amanie, rindu nak dengar Amanie nangis, merengek2, buat muka bila nak shi2..mama rindu nak dodoikan Amanie..mama rindu sangatt sayang..

Friday, March 12, 2010

Hati Resah Gelisah

Lately nih, susah sangat nak borak2 ngan abang. Manjang jew busynyew. Siang masing2 keje then bila malam lak, abang still kena settle kan keje dia tuh. *yeker keje, jgn2 wat keje len kat luar..huhu..xbek buruk sangka kat suami meh*. Bila abang balik, aku ni dh telentang tdo x sedar diri dah.. Ptg semalam sempat la borak2 kejap ngn abang. Abang gtau maybe bulan 7 nanti abang kena g kursus kat Port Dickson. Sebulan lak tuh.. Argghh tidak..xkan kot..Dah la aku due date bln 7 jgk. Macam mana ni. mula la hati jadi x tenteram jew mikirkan hal ni..Niat kat hati ni nak bersalin kat penang ni jer. Nak Abang temankan saat2 aku bersalin nanti.. Sebab aku tau saat2 tu nanti aku amat2 perlukan sokongan dari abang. Dah begini lak jadinya. huhu..tak sanggup nak lalui sorang2. Aku takut maaa..Tapi abang cakap lom confem lagi. Harap sangat klu jadi pun biar lah pas aku bersalin dulu. Lepas tu nak pegi pun pegi lah. Ermm, pastu abang cakap kat aku.."kalau sayang xnak abang p, abang tolak jer. tahun depan klu ada lagi kursus tu baru abang p k" ... Berbelah bagi la plak. Sayang jugak klu abang xpegi kursus tu. Tuk kenaikan pangkat abang jugak..tak tau la macam mana.. tengok la macam mana nanti..Harap2 DIA aturkan yang terbaik & permudahkanlah segala urusan hambamu ini. kalau abang terpaksa pegi jugak, terpaksa la aku balik bersalin kat kedah jew..

Saturday, October 10, 2009

kenduri kawin + jmpa dokter

arini aku nk balik kg.after keja jam 1 nti trus gerak balik..klu tak ngt xnak blk lg.ye aarr raya aritu dh blk lama h kann.tp disebabkan aku ada hal terpaksa jgk blk..ada 2 sbb kenapa aku kena jgk blk.1st, arini big day kawan aku..kawan masa study kt usm dedulu..yatie namanya..kena la pegi kan.lagi pulak dh lama kami xjmpa.start2 abis study thn 2006 tu mang xnah jmpa lansung.sekadar2 contact2 tru fon je aahh.rindu rinduan occay..pastu kawan aku dr melaka, ida namanya, pun turun kedah jgk hadirkan diri ke majlis si yati nih.leh aah jmpa dia skali.xsabar nk critacriti ttg diri masing2 nih..ahahaha.. 2cnd reason lak..sbb ada appointment dgn dr ganga..uhu sangat takut occay..malu pun iyer jgk..apa lg la dr tuh nk wat kt aku eh..appointment tu esok..alahaiii isaunya aku..harap2 suma occay lah..kawan2 doakan utk aku eh..

Friday, September 18, 2009

keja lagie la

ermmm esok aku kena keja lagi la..ngat kan dh leh cuti dah..tp sok aku keja sampai kul 10am jew.. xper lah nk wat mcm mn kan.huhu xsabar nih mau blk kg jumpa famili..semangat raye tuh dh berkobar2 dah..kat kuaters pun keta2 dh kurang dh maybe ramai dah yg blk kg kan..owhhh sunyiii, owhh sedih... tp kan raya kali ni rasa cm kurang meriah lak..sbbnya ramai kawan2 aku xlik kg..ada yg xdpt cuti la..kawan2 yg lama dh aku x jmpa borak2.. rindunya kt korang wey..huhu..napa xbalikkkk.....

Angpau Raya ;p

ptg semalam after lik keja, aku ngn abg g ronda2 cari baju melayu kat abg.abg jemput aku kat ofis..aku ni sebulan dh jadi mem besor..hahhaha..start pose aritu la, tah yah drive, xyah fening2 dok tecongok bejam2 klu jln jammed.sbb abg dengan sukarelanya menawarkan diri untuk hantar & jemput aku blk dr ofis..baguss tuh..bukan apa, bln2 pose abg xdak sport ptg2 so dia free ptg2. sbb tu la dia xkisah nk antar ngn jemput aku blk.kekdahnyaaa... sblm kitaorg beronggeng sakan ptg tuh, abg awal2 lagi dh call nurul ikan bakar tuk reverse meja..kitaorg berbuka kat luar pekena ikan bakar.rasa teringin plak kan tu yg rekemen kat abg tuh..abg approve jew..;p tehehhee.. erm berbalik kepada title asal yew..masa tgh2 asyik beronggeng tuh, aku dpt sms dr manager aku..dia ckap sok (arini la) company akan masukkan angpau raya kt dlm account aku..wahhh bessnye...xsanka lak nk dpt..ngt kan xdpt dh...alhamdulillah..banyak jgk dpt..ngatkan seratus dua jew... itu je citer aku..ngat nk tempek sms yg mr Liew kasi tuh..tp mls lak aku nk transfer..huhu..

Wednesday, August 19, 2009

Dag Dig Dug...

Arini abg dh gerak blk pun..tp bukan itu yg buat jantung limpa aku ni dag dig dug..hehee..xcely ada 1 hal lagi yg wat aku berdebar2 sgt.mukin abg pun sama..pagi tadi aku dh pun dapat panggilan yg memang aku tgu2 kan sejak mgu ni aah.xtau mcm mn resultnya lak.hope suma dipermudahkan la.aminnn. xsabar nk menunggu resultnyew..berdebar sgt nih;p

Monday, August 17, 2009

abg tiada..sunyi jadinya

semalam, awal2 pagi lagi abg dh bertolak ke kelantan.abg terlibat dengan perbarisan.sampai ari rabu baru abis..so tinggal la aku sorg2 kat rumah..wahhh sangat2 sunyi n bosann.. sepanjang ari hanya lepak dirumah jew.mls nk kuar sorang2.huhu.malamnya abg call..ermm abg klu g mana2 xboley xcall or sms aku..mcm perkara wajib lakkan..ermm pasti suma couple2, suami isteri pun do the same thing..right? hehehe..xsabar nk tgu abg blk rabu nih..banyak menda nk citer nih

Tuesday, August 11, 2009

kisah semalam & arini

kisah semalam
after solat maghrib aku g amik abg kt depan kuaters tempat kami berdua berteduh selama ni.plan nk g tukar tayar keta.pegi merata2 kedai tp sumanya dh tutup daaa...ermm perut lak lapar sgt..then trus ajak abg g mkn trus la..abg ok jew..decide mkn charkotieew kat sunny charkotiew..agak fomous charkotiew ni kt penang..klu sapa2 dtg png singgah la rasa kelazatannya..hahaha teriklan la plak..sempat lg abg ngajak kawan dia mkn sekali (jiran sebelah umh kami jew).diorg lambt sampai kami bedal dulu sbb dh kebulur masing2..teheheehe...lepas tu abg g kem plak sbb nk arrange majlis tuk pegawai diorg..dh nk posting dh..aku xsedar aku tdo jam bapa..tp yg pastinya awal la..mang ngantuk thp tenuk dh..bila terjaga dr tdo trus tgk jam, dh jam 1pagi..abg lom blk lg..ishhh lambatnyew..trus call abg tp xdpt lak mcm off jew..risau takut apa2 hal jd..huhu..geram pun ada...aku lak trus xleh tdo dh pastu..jam 2.30pagi baru abg blk..abg ckp hset bateri kong..yekewwww...

kisah arini
abg call bagtau roadtax keta xleh amik lg sbb sankut saman..huhu...saman apa lg aritu dh bayar..hampeh tol ni mesti kawan ija xbayar ni..manusia skang ni dh xleh nk pecaya dh..ingat2 duit yg ko mkn tu..xkan selamat dunia akhirat..alkisahnya begini, di entry2 yg lepas ada akustory pasal waran tangkap kann..so aku minta la tolong kwn aku ni ija tolong setlle kan..sbb dia polis..nk minta tlg dr kena denda waran tu aarr..tp ija lak bkn bahagian trafic so dia minta tlg kwn dia dr bhgn trafic tlg settle kan..ija ckp kwn dia tu boleh diharap.aku pun ok jew trus bg duit kt dia..bengong jgk aku ni pecaya kt org..huhu..xsangka nk jd cmni..tp ija jnji dia pulangkan duit aku blk..tp sian lak kt dia bkn salah dia pun..kwn dia tu yg hampehh...ingat2 lahh

Tuesday, July 28, 2009

Dugaan laa sangat

26/7/2009 - sunday

pada tarikh dan hari ini berlaku sesuatu yg aku ngn abg xpernah jangkakan. kejadian berlaku ketika kami dalam perjalanan dari kg menuju ke penang.dalam lebih kurang 8pm lebih2 cm 2 la atas sket pada perhentian gurun. ketika itu bersama ngn kami Irhan, ank kwn abg. nak antarkan irhan kt mak dia la mlm tuh sbb nk bawa Irhan blk kg kt johor..dlm perjlanan tuh tiba2 abg tya aku napa aircond xsejuk nih..len mcm je ni..aku lak xprasan sgt sbb asyik dok melayan dak irhan.trus abg amik right lane nk bentikan keta.tekan2 je cluth, enjin trus mati..pastu bonet berasap2..ya allah punya la ketar2 aku.wisaunyew..napa erk? maybe temp naik.tp sblm bertolak tuh abg dh cek suma air, suma lam keadaaan ok..napa tiba2 leh jd cmtu lak.. dah la kt tepi highway.ngn bwk bdk lg, mlm lak tuh..huhu..mencabar emosi.irhan lak xnak duduk sbb gelap kan..dia takut..aku lg la takut..mcm2 aku pkir. aku suh la abg cari no phone service tarik keta kan kt dlm buku service tu..tgh2 dok cari tetiba je ada sorg abg tuh dtg tegur kami..tekejut aah kami 2..tiba2 je kan..xsedar bila dtgnyaa..abg tu ofer nk tolong kami.dia suh tinggalkan keta kt tepi, amik brg2 berharga. pastu nti dia suh org tarik keta p kedai. manakala kami lak dia nk tolong antarkan ke penang. aduyaiii mcm2 pala otak aku pkir..betol ke org ni..pecaya2 nti tau2 keta aku ilang gitu je..klu sapapun msti pkir mcm aku kan.nak2 lak skang ni byak org suka tipu org kan..so wajib aku wisau..tp abg tuh mcm tau2 je apa ad lam pkiran aku, so dia kata dia akn bawa kami p kedai dulu tunjuk kedai kan..so aku ngn abg pun tawaakl je arr..harap2 abg ni mang org baik2 lah.. bila dh tunjuk kedai n jmpa tokey kedai tu suma, kami pun gerak lik penang..isau jgk takut dak irhan xsempat nek bas..sbb bas dia gerak jam 10.30pm..harap2 sempat lah.abg tu hantar kami kt sebearang perai je..pastu kawan abg lak dtg amik kami..alhamdulillah sempat jgk irhan sampai ke stesen sg nibong. macam2 hal la yg berlaku..huhuhu sabar jewww